På svenska  

 
Köpinfo

Så handlar du

1. Klicka på köpknappen under den produkt du vill köpa. Produkten läggs nu i varukorgen, och du kommer automatiskt till sidan med din varukorg.

2. Vill du beställa flera produkter kan du fortsätta att klicka på köpknappen på dessa produkter. Om du vill ha fler än ett exemplar av en viss produkt ändrar du det i varukorgen under rubriken "Antal" i varukorgen. Du kan alltid ta bort en produkt i varukorgen genom att klicka på det röda krysset till höger om priset.

3. När du har valt alla produkter som du vill köpa trycker du på "Till kassan" på varukorgens sida, eller i vänsterspalten. I kassan fyller du i de begärda uppgifterna samt väljer leverans- och betalningssätt. Om du befinner dig i kassan och vill ändra något, tryck på "ändra" under varukorgen i vänsterspalten. 

4. I kassan specificeras ditt totalpris. Fraktkostnaden inkluderas i totalpriset efter att du har valt leveransmetod, men finns redan från början angiven under "Leverans via ombud".


Leverans


Postleverans/leverans med Schenker
Din beställning skickas med Posten eller Schenker. Beroende på paketets storlek får du det antingen direkt hem i brevlådan eller för uthämtning på närmaste postkontor/ombud. Normalt skickas beställningen inom 1-2 arbetsdagar, och du får din beställning inom 1-5 arbetsdagar. Vi levererar även till Danmark och Finland. Önskas leverans till övriga länder, tag kontakt med oss på info@ekokul.se så ordnar vi det. 

Paket som delas ut via ombud ligger kvar i 14 dagar och skickas sedan tillbaka till oss igen om det inte har hämtats ut. Avgift tillkommer för ej uthämtade paket, se mer information under "Ej uthämtade paket".


Fraktavgift inom Sverige

Vår fraktavgift beror på hur mycket din beställning väger. Vi har följande nivåer:

29 kr 
39 kr
50 kr

Din totala fraktavgift visas i kassan. Fraktavgiften kan aldrig bli mer än 50 kr.

Fraktavgift till Danmark, Finland, Norge och Åland

Vi skickar även paket till Danmark, Finland, Norge och Åland.

Finland: €5,90
Åland: €5,90 (momsfritt köp)
Danmark: 49 DKK
Norge: 122 Skr (momsfritt köp)


Betalningsalternativ

Direktbetalning
Man kan välja att betala hela ordervärdet genom direktbetalning om du är internetkund hos Nordea, SEB, Handelsbanken, Swedbank eller Danske Bank. Din direktbetalning bokförs omgående hos Ekokul. Det tillkommer inte någon avgift och överföringen sker genom en säker anslutning via Payson.

Kortbetalning
Vår leverantör är Nets ePayment som är en av Europas ledande Payment Service Providers. Överföring av kreditkortsnummer hanteras med högsta säkerhet via SSL krypterad kommunikation och klientnyckelbaserad kryptering för lagring av information. Inga kortuppgifter sparas hos Ekokul.

Faktura (svenska kunder)
Betalning mot faktura via Klarna Faktura (www.klarna.se), som skickas till dig ca 2-4 dagar efter att beställning är genomförd. Observera att ingen pappersfaktura skickas. Faktureringsavgift på 40 kr tillkommer. Betalningsvillkor 14 dagar. Om du handlar åt företag eller organisation och inte lyckas få igenom din beställning, vänligen kontakta oss på 0705-666828 eller info@ekokul.se.

Köpvillkor vid fakturaköp:

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

En aviavgift om 40 kr per köp tillkommer. Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 25.50 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.
Klarna AB, organisationsnummer SE556737-0431

Se mer info angående fakturafrågor längst ner.


Ångerrätt

Du har alltid rätt att ångra köpet inom 14 dagar enligt Distansavtalslagen. Varan skall vara oanvänd och i originalskick, samt i originalförpackning om sådan finns. Kunden betalar själv fraktkostnaden för returen.

Returen skickas till:
POSTPAC
Ekokul retur
Maskingatan 6
274 30 Skurup

Glöm inte att lägga med en lapp med kontaktuppgifter och information om att det gäller ett ångrat köp. När vi fått din vara i retur så kontaktar vi dig.

Om en returnerad vara har använts eller hanterats i större utsträckning än som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper och funktion, har Ekokul rätt till ett avdrag för värdeminskningen på varan som kan uppgå till varans fullständiga pris.


Ej uthämtade paket

För ej uthämtade paket debiteras kunden 150 kr för att täcka våra omkostnader.


Adressat okänd

När en adress är felaktig eller otillräcklig skickar Posten tillbaka den till oss märkt Adressat okänd. Kostnaden att skicka om beställningen betalas av kunden.


Ändring av namn eller omdirigering av paket

Om du önskar ändra mottagarnamn på paket eller dirigera om paket till annat ombud, så tillkommer en avgift på 120 kr.


Reklamation

Du har rätt att reklamera en felaktig eller defekt produkt. Reklamationen ska ske så fort felet upptäcks. Reklamerade produkter returneras på vår bekostnad. Kontakta oss på info@ekokul.se innan du returnerar din artikel. Vi ersätter produkten med en likadan, felfri produkt, eller betalar tillbaka pengarna.


Kontakta oss

Är något oklart, kontakta oss på info@ekokul.se eller 070-566 68 28.



Fakturafrågor

Share
Sök